info@andy-aviation.cz
PO-PÁ 8:00 - 16:00

AeroMomentum AM15

Technické specifikace motoru Aeromomentum AM15:

  • Typ motoru: 16-ventilový, SOHC, řadový čtyřválec s kapalinovým chlazením.
  • Zdvihový objem: 1497 cm³.
  • Výkonové varianty:
    • 117 HP při 5800 ot/min (2240 ot/min na vrtuli).
    • 131 HP při 5800 ot/min.
    • 147 HP při 6500 ot/min.
  • Hmotnost (suchý motor): 83,90 kg (185 lbs).
  • Komprese: 9,5:1.
  • Vrtání a zdvih: 75 mm x 84,5 mm.
  • Systém vstřikování paliva: Sekvenční vstřikování.
  • Systém zapalování: Řízený systém FADEC s detekcí klepání.
  • Převodovka: Redukční poměr 2,588:1, dimenzována na výkon až 225 HP.
  • Chlazení: Kapalinové.
  • Výfukový systém: Volitelně laděné výfuky z nerezové oceli.
  • Doporučený čas mezi opravami (TBO): 2000 hodin.

Motor AM15 je dostupný ve dvou verzích:

  • Vertikální verze: Vhodná pro trike, lehké dvouplošníky a repliky letadel, které vyžadují úzký profil motoru.
  • Nízkoprofilová šikmá verze: Motor je namontován pod úhlem 70 stupňů od vertikály, což umožňuje použití standardních krytů motorů.

AM15 je cenově efektivní alternativa k motorům Lycoming O-235, Lycoming IO-233 a dalším. Stejně jako AM13, je AM15 čtyřválcový motor s 16 ventily, SOHC (jednoduchý vačkový hřídel), v řadovém uspořádání, vyrobený z hliníkové konstrukce, a využívá převodovku pro efektivní výkon v malém, lehkém balení.

Palivo a zapalování AM15 jsou řízeny systémem FADEC pro jednoduchost ovládání a vynikající úsporu paliva. Při ekonomické 55% výkonu motoru je spotřeba paliva extrémně nízká – pouze 0,39 lbs/hp/h (0,24 kg/hp/h), což odpovídá průtoku paliva pouhých 15,9 l/h! K tomu přidejte možnost používat běžné automobilové palivo a vaše náklady na palivo dramaticky klesnou. Proč trpět vysokými náklady na motory Lycoming, Rotax nebo Continental, když je nová volba jasná.